دکوراسیون عینک فروشی ها(اصول و استانداردها در طراحی )

طراحی اصول و چشم نواز در دکوراسیون عینک فروشی بی شک یکی از عوامل مهم فروش محصول در فروشگاه های عینک و اپتیک شاپ هاست.

چشم، یکی از بزرگترین نعمتهای خدادادی به ما انسانها.به راستی اگر لحظه ای فکر کنیم که دیگر توانایی دیدن نداریم دنیا برای ما چگونه خواهد شد؟!

چشم انسان اولین دریافت کننده سیگنال رنگها در محیط پیرامون ماست که متاسفانه در برخی افراد دچار

مشکلاتی در میزان دید،آنالیز رنگها و ... میشود. اینجاست که طراحی دکوراسیون عینک فروشی ها اهمیت پیدا میکند.استفاده از رنگها و عناصر باید به نحوی باشد که برای طیف وسیعی از افراد با چشم بینا،کم بینا، کور رنگ و ...جذاب به نظر بیاید و این مساله کار طراح دکور عینک فروشی را بسیار مشکل میکند.چند آیتم خیلی مهم در دکوراسیون عینک فروشی ها باید مورد توجه قرار بگیرد که باهم به بررسی آنها میپردازیم.

نور:اگر بگوییم مهمترین عامل نمایش مناسب محصولات در عینک فروشی است بیراه نگفته ایم.نوع چراغها و همچنین زاویه تابش نور به عینک بسیار مهم است.باید دقت داشته باشیم مثلاً اگر نور از پشت به عینک بتابد رنگ شیشه و فریم در چشم مشتری تغییر کرده و به نوعی خطای رنگ ایجاد میکند و یا بطور مثال اگر نور نامناسب در طولانی مدت به عینک بتابد ممکن است باعث تغییر رنگ بدنه عینک شود.

ترکیب نورهای تارگت،خطی و محیطی در پروژه عینک نور شعبه لوتوس مال

از طرفی فضای اپتومتری(بینایی سنجی) در برخی عینک فروشیها وجود دارد که دستگاههای آن شدیداً به نور حساس بوده و اپتومتریست را در محیط های پور نور با مشکل مواجه میسازد.پس اگر این فضا را در فروشگاهتان دارید  باید حتماً این نکات را در ساخت دکور فروشگاه عینک خود لحاظ کنید و مراقب لوکس و لومن چراغهای استفاده شده در کار باشید.

 

بیشتر بخوانید:بایدها و نبایدها در دکوراسیون فروشگاه های کوچک

 

رنگ:در دکوراسیون عینک فروشی که تنوع فریم و رنگ بسیار زیاد هست با دو نوع محصول طرف هستیم :عینک های آفتابی و طبی.عینکهای آفتابی به علت دارا بودن شیشه و بدنه رنگی دید طبیعی خود را داراست.پس نیاز به رنگ های خنثی(مانند خاکستری،سفید و کرم) دارد تا در قفسه آنها بکار رود و بتواند بیشترین میزان توجه را به سمت محصول ببرد. اما در نوع عینکهای طبی به علت دارا بودن عدسی فاقد رنگ و فریم های عمدتاً نازک( به عل داشتن وزن کمتر) نمیتوان از رنگها خنثی استفاده کرد. در این مورد میتوانیم بطور مثال از ام دی اف هایی با طرح چوب استفاده کنیم.

استفاده از بکگراند سفید برای دید هرچه بهتر عینکهای آفتابی در پروژه عینک روشنک خیابان فلسطین

از دیگر نکاتی که باید در طراحی و ساخت دکور عینک فروشی مورد توجه قرار داد مدل و نوع استندهای عینک است.برخی استندهای قدیمی که اغلب بوسیله ورقهای پلکسی یا میله های نازک آلومینیومی ساخته شده اند، به مرور زمان به دسته های فریم عینک آسیب جدی وارد کرده و باعث ایجاد خط و خش و رنگ پریدگی آن میشوند.

مجموعه گلاویژ با سابقه طراحی و ساخت چندین و چند دکور فروشگاه عینک که از جمله آنها میتوان به کلیه شعب فروشگاه های بیمارستان نور در تهران و حومه،چندین دکور عینک فروشی در خیابان فلسطین با رعایت کلیه قواعد و اصول زیبایی بصری و کابردی بودن فضا،اشاره کرد وهمچنین ساخت دکور و غرفه آرایی نمایشگاه تاپکس تهران(نمایشگاه تخصصی صنف اپتیک)، به طراح و مجری تخصصی دکوراسیون عینک فروشی بدل شده است.مهندسان زبده ما در کوتاه ترین زمان با مشاوره تخصصی میتوانند شما را برای داشتن یک دکور عینک فروشی لوکس و جذاب کمک کنند.

برای دیدن نمونه های بیشتر دکور عینک فروشی کلیک کنید