بایدها و نبایدها در طراحی دکوراسیون فروشگاه های کوچک

شاید در ذهنیت اکثر افراد شروع یک کسب و کار همیشه باید با احداث فروشگاه بزرگ،تبلیغات گسترده و ریخت و پاشهای اینچنینی باشد. اما با اندکی درنگ و نگاه کردن به دور و اطراف خود متوجه فروشگاههای کوچک و نوپایی میشوند که علاوه بر فروش عالی پله های موفقیت را یکی پس از دیگری طی میکنند.اگر از مالکان این برندها راز موفقیتشان را بپرسید قطعاً یکی از  آنها استفاده بهینه از فضای فروشگاهشان است.پس اگر دکور مغازه کوچک بطور اصولی چیده شده باشد میتواند ضامن یک فروش خوب و بی دردسر باشد.

دکوراسیون فروشگاه کوچک باید ظرافتهایی را در خود داشته باشد که در عین شلوغ نکردن فضا بتواند  هم زیبا باشد و هم جوابگوی نمایش محصولات باشد. در ادامه چند پیشنهاد تاثیرگذار در طراحی فروشگاههای کوچک ارائه میکنیم که میتوانند تاثیر بسزایی در استفاده بهینه از آن داشته باشند.

 

1-ارتفاع سقف بلند: هنگامی که برای خرید یا اجاره یک فروشگاه اقدام میکنید حتماً به ارتفاع بلند سقف دقت کنید.سقف بلند در فضاهای کوچک در هرچه بزرگتر دیده شدن فضای شما موثر است و همچنین دست طراح دکوراسیون را برای اجرای یک دکور شیک و زیبا بازتر میگذارد.پس دقت  داشته باشید اگر حتی میخواهید دکور مغازه قدیمی را بازسازی کنید، اگر تاسیسات موجود در سقف اجازه میدهد حتماً ارتفاع سقف را بالاتر ببرید.

 

2-استفاده از آینه های قدی و بزرگ:استفاده از آینه بر روی یک دیوار باعث وسیع تر دیده شدن فضا و افزایش طول مغازه در دید مشتری میگردد.آینه میتواند در عین کاربردی بودن بعنوان ابزار دیده شدن،به بزرگتر دیده شدن فروشگاه شما کمک کند.

استفاده از آینه روی دیوار -پروژه عینک روشنک خیابان فلسطین

 

3-سیرکولاسیون(جریان حرکتی): اینکه مشتری بتواند به راحتی در دکوراسیون مغازه کوچک شما بچرخد،ببیند و انتخاب کند یعنی سیرکولاسیون در آن فضا به درستی رعایت شده. اینکه جهت حرکتی مشتری را در دکوراسیون فروشگاه درست تعریف کنیم و بر اساس آن چیدمان و نمایش محصولات را در نظر بگیریم هم در فروش و هم در بهتر و منظم تر شدن فضا کمک شایانی میکند.

 

بیشتر بخوانید:نکات کلیدی در دکوراسیون داخلی که باید حتماً بدانیم

 

4- نظم و دسته بندی کالا: اینکه محصولات بر اساس نوع و دسته بندی در قفسه های جداگانه چیده شوند میتواند از شلوغی بی مورد در فروشگاه و دسترسی سریع مشتری به محصول مورد نظر شود.بطور مثال فروشگاه پوشاکی را در نظر بگیرید که در آن پیراهن ها در یک قسمت ، شلوارها یک قسمت و کلاه ها هم در قسمت مجزا قرار دارند.پراکندگی و شلختگی محصولات در وهله اول باعث سردرگمی فروشنده و در پی آن از دید خارج شدن بعضی از کالاها میشود و حتی میتواند مشتری را برای ورود به فروشگاه مردد کند.

 

5- ویترین: ویترین حکم چشم یک دکور فروشگاهی را دارد و انتخاب نوع طراحی فروشگاه میتواند در دیده شدن یک دکور مغازه کوچک تاثیرگذار باشد.اینکه تعداد محصولاتی که در ویترین قرار میگیرند چقدر است.میزان دید به داخل فروشگاه چقدر باشد.تعداد کالایی که قرار است در آن قرار گیرد چه تعداد است. نورپردازی ویترین چگونه است .هم اینها دلایلی هستند در دید بصری ویترین را بهبود میبخشند.

 

ویترین پروژه نور شعبه ولیعصر

 

بطور کلی در دکوراسیون فروشگاه کوچک عوامل متعددی باید رعایت شوند که بتوانیم یک دکور فروشگاهی شیک،زیبا در عین حال با نمایش کالاهای زیاد داشته باشیم.

مهندسی گلاویژ با سالها تجربه در طراحی و ساخت دکوراسیون فروشگاهی میتواند شما را در داشتن یک دکوراسیون شکیل و زیبا در فروشگاهتان،کمک کند.

برای دیدن دکور فروشگاه ها کلیک کنید