طراحی ویترین عینک فروشی ها و ضرورت هایی که باید در نظر بگیریم

ویترین هر فروشگاه اصطلاحاً چشم آن فروشگاه محصوب میشود.ویترین عینک فروشی ها هم از این قاعده مستثنا نیست و درصد بالایی از فروش به نوع چیدمان و بالانس ویترین بستگی دارد. حال باهم نکاتی که باید در طراحی و چیدمان عینک در ویترین عینک فروشی رعایت شود را مرور میکنیم:

ویترین عینک فروشی دنیای عینک

ویترین عینک فروشی دنیای عینک

 ابعاد ویترین:

 از لحاظ اولویت بصری، چشم انسان در نگاه اول وقتی از کنار فروشگاهی رد میشود،ویترین آن فروشگاه و سپس فضای داخلی فروشگاه را نگاه میکند.پس در عین حال که ابعاد واندازه ویترین باید مناسب باشد ،باید دید مناسب به داخل فروشگاه را به بیننده بدهد. علی الخصوص در فروشگاه هایی با متراژ پایین ویترین باید طول و عرض و ارتفاع مناسب داشته باشد تا باقی فضای فروشگاه در یک نگاه اجمالی دیده شود.دقت داشته باشید که در مورد طراحی ویترین عینک فروشی ها صحبت میکنیم نه فروشگاه های دیگر.

تعداد محصول چیده شده:

 اینکه با توجه به ابعاد ویترین فروشگاه خود چه تعداد عینک  و همچنین استند تبلیغاتی برندها را انتخاب میکنید نکته بسیار مهمی است.چیدمان تعداد زیاد عینک در یک ویترین کوچک باعث از هم گسیختگی تمرکز مشتری برای انتخاب مناسب میشود.استفاده از استند یک برند برای نمایش محصولاتش باید از قبل در دکور ویترین عینک فروشی جانمایی بشود و سایز آن در طراحی طبقات ویترین لحاظ بشود و حتی اگر دکور از قبل ساخته شده بررسی شود که نمایش خوبی در ویترین دارد یا خیر.

 

بیشتر بخوانید: دکوراسیون عینک فروشی ها(اصول و استانداردها در طراحی )

 

نورپردازی:

همانطور که همه میدانید نور یکی از ساختار مهم جلب توجه برای هر موضوعی است و دکور ویترین عینک فروشی هم از همین قانون تبعیت میکند.استفاده از نورهای تارگت در بالای ویترین و طبقات ویترین باعث بهتر دیده شدن عینک ها و انتخاب بهتر مشتری میشود.توصیه میشود اگر در طراحی ویترین فروشگاه عینک از نورهایی که از پشت به عینک می تابد استفاده میکنید، حتماٌ با قدرت نوری پایین و صرفا جهت زیبایی و دکوراتیو کردن فضا باشد چون در غیر این صورت چشم مشتری را میزند و باعث فرار او از جلوی ویترین شما میشود.

ویترین فروشگاه روشنک( استفاده از ارتفاع کم برای دید بهتر داخل فروشگاه بخاطر متراژ پایین)

ایمنی و سکوریتی:

اغلب ویترین ها در کنار فضای ورود و خروج مشتری قرار دارند و همین موضوع یکی از دغدغه های فروشنده های محترم است که تسلط و دید کافی روی ویترین خود ندارند، از این رو توصیه میشود از کاور شیشه یا پلکسی برای محصولات داخل ویترین و یا ساخت دیوار حائل استفاده شود تا هم ایمنی محصولات در نظر گرفته شود و هم زیبایی دکور عینک فروشی تحت تاثیر قرار نگیرد.

بالانس قیمتی:

همانطور  که گفتیم طراحی ویترین فروشگاه تاثیر بسزایی در ورود مشتری به داخل فروشگاه دارد. پس چه بهتر از اجناسی با قیمتهای مختلف (گرانقیمت ،میان قیمت و ارزان قیمت) در ویترین استفاده کنیم تا مشتری بداند با هر بودجه ای که دارد در این فروشگاه می تواند عینک بخرد.ویترین باید ترکیبی از عینک های برند و عینک های رده قیمتی مناسب باشد.

 

برای دیدن دکور عینک فروشی هایی که توسط تیم گلاویژ طراحی و اجرا شده کلیک کنید